marți, 24 noiembrie 2009

Cum s-a votat pe la noi

Reproduc, fara a avea pretentia fidelitatii, un dialog avut la o zi dupa marea votare cu o persoana usor peste 20 de ani:
Persoana: Ai fost la vot?
Eu: Da.
P: Si cum ti s-o parut?
E: Votul sau rezultatele?
P: Rezultatele!
E: Pai, nu-mi convine ca iese parlamentul unicameral.
P: De ce??
E: Cum adica de ce?
P: Pai toate tarile au asa...
E:Da? Care tari?
P: Pai nu stiu, asa o zis la teve...
E: Eu cred ca ar fi mai bine sa fie bicameral, ca sa existe un echilibru, bla bla bla....
P: Ma rog, eu am votat unicameral. Oricum, nu ma intereseaza politica. Si nici nu stiu ce-i aia unicameral, asa ca am votat ca sunt de acord.
E: ........

Cam asa se distrau si ai mei pe seama mea cand eram mica si in toiul unei discutii intre ei se opreau si ma intrebau: "Pai nu?'' Si raspundeam si eu increzatoare:" Pai da!"
Cam asa s-a dus lumea la vot si la noi. Oare cati din cei care si-au luat inima in dinti stiu ce-i ala parlament uni sau bi-cameral? Oare cati au votat pro sau contra fiindca s-au informat si s-au bazat pe o anumita logica? Am vazut la tv o tanti de varsta a treia care zicea ca nu stie exact ce a votat, fiindca ''nu stiu, mama, io carte!" Si atunci cum a stiut sa puna da sau nu?

Nu mai redau discutia despre presedinte, ca n-are rost. Vorba lui Eminescu, ''toate-s vechi si noua toate''. Asteptam cu interes (scazut, ce-i drept) turu' doi.

Noi sa fim sanatosi!

Niciun comentariu: